banner

استعلام پلاک خودرو با کدملی

استعلام پلاک خودرو

به دلیل بالا بودن خرید و فروش ماشین در کشور ایران، استعلام پلاک خودرو یکی از کارهای است که افراد بسیار با آن سروکار دارند. استعلام پلاک خودرو به شما کمک می کند که شما اطلاع از پلاک هایی که به نامتان است، داشته باشید. در این مقاله از ایران وکالت می خواهیم در مورد انواع استعلام پلاک خودرو توضیح دهیم.

شما باید با استعلام پلاک خودرو در جریان تمامی پلاک های به نام خود، بر ماشین و یا موتور سیکلت باشید. استعلام پلاک خودرو برای همه افرادی که وسیله نقلیه دارند بیار مهم است. تمامی افرادی که وسیله نقلیه ای خریداری می کنند باید پلاکی با اسم خود بر روی ماشین بزنند.

اهمیت استعلام پلاک خودرو

مقاله پیشنهادی: بهترین وکیل تصادف کیست؟

اهمیت استعلام پلاک فعال

استعلام پلاک به این دلیل حائز اهمیت است که اگر پلاک وسیله نقلیه ای به نام شما باشد، هر مشکلی که در رابطه با وسیله باشد بر عهده شما است. اگر پلاک شما بر روی ماشین یک دزد باشد، در واقع شما مجرم شناخته می شوید به دلیل اینکه پلاک به نام شما است.

به علت وجود این اتفاقات شما باید هر چند وقت یکبار استعلام پلاک فعال خودرو را انجام دهید و در صورت بروز هر گونه تغییر و مشکل به پلیس خبر دهید تا برای شما مشکلی پیش نیاید.

در موارد دیگر امکان سوءاستفاده از هویت صاحب پلاک وجود دارد. پس شما با استعلام پلاک فعال خودرو می توانید لاک هایی که به نام شما هستند اما دور از دسترس شما است و در حال تردد را مشاهده کنید.

انواع استعلام پلاک خودرو

استعلام پلاک فعال خودرو امروزه بسیار راحت و دسترس است. تمامی پلاک های وسیله نقلیه با کد ملی فرد در سازمان راهور ثبت می شود. شما می توانید با مراجعه به سایت سازمان راهور تمامی پلاک ها را مشاهده کنید. البته برای مشاهده پلاک های فعال، نیازه به اطلاعات خاصی ندارید. با کد ملی خود وارد سامانه استعلام پلاک فعال شوید و تمامی پلاک های فعال خود را مشاهده کنید.

استعلام پلاک با کد ملی: شما باید وارد درگاه خدمات نیروی انتظامی شوید، به قسمت استعلام پلاک های فک شده مراجعه کنید، به این صورت شما وارد سایت اصلی استعلام تعداد پلاک های به نام با کد ملی شده اید. در سایت فقط کد ملی و عبارت امنیتی را وارد کنید و سپس بر روی عبارت جستجو کلیک کنید.

حال شما می توانید تمامی پلاک های فعال خود را مشاهده کنید. در این سامانه برای استعلام پلاک شما می توانید موارد متعددی را مانند مرسولات پستی، کارت سوخت ماشین، نظام وظیفه، صدور مجوز خروج از کشور و … را مشاهده کنید.

استعلام پلاک خودرو با کد ملی

مقاله پیشنهادی: تمامی مراحل رسیدگی به تصادفات منجر به جرح

نکات مهم استعلام پلاک فعال

هر شخص مجاز است ۵ پلاک داشته باشد و هر ۵ پلاک به صورت فعال باشد. در صورتی که هر فرد تعداد پلاک های فعال بالای ۵ عدد داشته باشد، باید بعد از هر تعویض پلاک باید استعلام خلافی تمامی خودروهایی که پلاک فعال دارند را بگیرد.

استعلام پلاک با کد ملی تنها مخصوص برای خودرو نیست. کسانی که موتور سیکلت خرید و فروش کرده اند و یا در هر صورتی خواهان استعلام پلاک موتور سیکلت را هستند می توانند با استفاده از آموزش ها و مراحل فوق اقدام به مشاهده پلاک های فعال موتور سیکلت خود کنند.

سامانه استعلام پلاک که نحوه کار با ان با کد ملی است به صورت آفلاین کار می کند. به همین دلیل امکان دارد اطلاعات پلاک ها دیرتر از زمان مورد نظر مشاهده کنید. برای کار با این سامانه باید صبر بیشتری داشته باشید.

برای تعویض پلاک و تغییر مالکیت آن فرد فروشنده و خریدار باید با هم به تعویض پلاک بروند  اما در صورتی که فروشنده در تعویض پلاک حضور نداشته باشد این امکان وجود دارد که به خریدار وکالت برای تعویض پلاک داده شود. در این صورت فروشنده به طور کامل باید از طریق سامانه پلاک های فعال خود را مشاهده و چک کند.

در صورتی که پلاک همچنان به نام شما باشد باید به پلیس راهور مراجعه کنید به دلیل اینکه اگر جرم و یا خلافی انجام گیرد شما مجرم شناخته خواهید شد. برای استعلام پلاک فعال نیازی به وارد کردن اطلاعات خاصی در سامانه ندارید و تنها به کد ملی شما نیاز است.

نکات استعلام پلاک خودرو

جمع بندی و سوالات متداول استعلام پلاک خودرو

در این مقاله سعی داشتیم که روش و چگونگی استعلام را به شما آموزش دهیم و به شما اطلاع دهیم که چه سوءاستفاده هایی ممکن است با پلاک شما وجود داشته باشد.  استعلام پلاک شما باعث می شود که از سوءاستفاده های احتمالی جلوگیری شود. باید سعی داشته باشید بعد از خرید یا فروش هر وسیله نقلیه و یا هر چند وقت یکبار در سامانه اقدام به استعلام پلاک فعال خود کنید.

استعلام پلاک فعال خودرو با کد ملی چگونه است؟

استعلام پلاک فعال خودرو با کد ملی از طریق سامانه استعلام پلاک فعال با کد ملی service.rahvar120.ir امکان پذیر بوده که در متن مقاله به طور کامل توضیح داده شده است.

برای استعلام پلاک فعال خودرو با کد ملی چه اطلاعاتی مورد نیاز می باشد؟

برای استعلام پلاک فعال خودرو با کد ملی تنها کد ملی مورد نیاز بوده که جزییات آن در متن مقاله توضیح داده شده است.

مراحل استعلام پلاک فعال خودرو با کد ملی چیست؟

مراحل استعلام پلاک فعال خودرو با کد ملی داشتن کد ملی و مراجعه به سامانه راهور ۱۲۰ به آدرس service.rahvar120.ir می باشد که برای اطلاع از آن متن مقاله را مطالعه نمایید.

اهمیت استعلام تعداد پلاک های فعال برای هر فرد چیست ؟

جهت جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی از پلاک های فعال افراد ، ضرورت دارد هر چند وقت یکبار پلاک های فعال و بنام خود را بررسی کنیم.

آیا اطلاعات درج شده در سامانه پلیس ، آنلاین و به روز می باشد ؟

خیر. در حال حاضر اطلاعات درج شده در این سامانه آفلاین بوده و ممکن است کمی تاخیر داشته باشد.

امتیاز بدهید