banner

۶ نامه اداری درخواست پرکاربرد (دانلود رایگان – word)

نامه اداری درخواست

نامه اداری درخواست یکی از حساس ترین نامه های رسمی به شمار می رود که اصول و قواعدی را به همراه دارد و در صورت رعایت نکردن آنها ممکن است دچار سوءتفاهم شوید.

از آنجایی که تمام امورات اداری به صورت کتبی رد و بدل می شود در نتیجه آگاه بودن با اصول و نحوه نوشتن نامه اداری درخواست بسیار حائز اهمیت است. با استفاده از این نامه ها، شخص می تواند با مسئول یا رئیس اداره و یا موسسه در ارتباط باشد.

موضوعاعت نامه های اداری درخواست می تواند برای موارد مختلفی مانند همکاری با یک سازمان، گرفتن وام، انتقال یافتن از جایی به جای دیگر در ادارات، شرکت ها، بانک ها در نظر گرفته شود.

دقت داشته باشید اولین موضوعی که باید به آن توجه داشته باشید این است که نامه ادارای درخواست را برای چه کسی با چه لحنی می خواهید بنویسید. به طور کلی لحن نامه اداری درخواست نباید غیر رسمی باشد تا گیرنده نامه نسبت به درخواست ما احساس مناسبی داشته باشد.

متن نامه نیز نباید بسیار طولانی باشد؛ تا حد ممکن سعی کنید از جملات رسمی، ساده و کوتاه استفاده کنید.

همچنین از آنجایی که اکثر افراد در نوشتن نامه اداری درخواست آگاهی چندانی ندارند ممکن است نتیجه مطلوبی دریافت نکنند. در ادامه مطلب از ایران وکالت به بررسی چند نمونه از نامه اداری درخواست می پردازیم.

انواع نامه درخواست اداری

انواع نامه درخواست اداری

نامه های اداری اغلب به ارگان و سازمان های مختلفی ارسال و دریافت می شوند؛ از این رو ممکن است محتوا در این نامه ها نسبت به یکدیگر کمی متفاوت باشد. اما از نظر نگارشی شباهت زیادی به یکدیگر دارند. نامه هایی که به ادارات رسمی ارسال می شوند، بدون شک با نامه های دوستانه متفاوت هستند.

نامه های اداری باید به طور رسمی درخواست بیان شده و از واژه های خودمانی و دوستانه مورد استفاده قرار نگیرد. به چند نمونه از نامه درخواست اداری زیر توجه فرمایید :

نامه درخواست اداری همکاری

جناب آقای / سرکار خانم ………

ریاست محترم امور اداری شرکت ……….

موضوع : درخواست همکاری

باسلام

احتراما پیرو آگهی استخدام آن شرکت در … مورخ … جهت همکاری در بخش … در آن شرکت، به پیوست رزومه اینجانب … را جهت استحضار آن مدیریت محترم و اعلام آمادگی اینجانب جهت همکاری تقدیم می دارم.

امیدوارم سوابق شغلی و تحصیلات اینجانب، تسلط کامل به زبان …، داشتن مهارت های ارتباطی بالا، روحیه تیمی، اعتماد به نفس، شوق به یادگیری مداوم و به روز کردن اطلاعات شغلی مورد توجه شما واقع شده و برایم فرصتی را فراهم سازد تا بتوانم با همکاری با آن شرکت، خواسته ها و خدمات مورد نیاز شرکت را برآورده سازم.

ضمن آرزوی توفیق روزافزون برای جنابعالی، پیشاپیش از اینکه وقتتان را برای بررسی رزومه من در اختصاص می دهید تشکر فراوان داشته و آمادگی خود را جهت حضور در آن شرکت برای مصاحبه حضوری اعلام می دارم.

باتشکر

نام و نام خانوادگی و امضاء متقاضی

دانلود فایل ورد نمونه نامه اداری درخواست همکاری

مطلب پیشنهادی : فسخ قرارداد

نامه اداری قطع همکاری

جناب آقای / سرکار خانم …

کارشناس محترم بخش …

موضوع : قطع همکاری

با سلام

احتراما نظر به انقضای مدت قرارداد کار شما در تاریخ … بدینوسیله عدم نیاز شرکت به ادامه همکاری با شما از تاریخ … اعلام می شود. مقتضی است جهت تسویه حساب به امور اداری مراجعه نمایید.

با تشکر

نام و نام خانوادگی و امضاء

دانلود فایل ورد نمونه نامه اداری قطع همکاری

نامه درخواست وام

جناب آقای / سرکار خانم …

مدیریت محترم امور مالی

موضوع : درخواست وام

با سلام

احتراما بدینوسیله به استحضار میرسانم اینجانب … کارمند واحد … به کد پرسنلی … با سابقه … کار در شرکت، به دلیل پاره ای از مشکلات مالی و شخصی، تقاضای دریافت … ریال وام را دارم. ضمنا خاطرنشان می سازم که این مبلغ با اقساط ماهانه … ریال در مدت زمان … ماه توسط کارشناس محترم امور حسابداری و حقوق و دستمزد از حقوق اینجانب به صورت ماهانه پس از دریافت کسر گردد.

خواهشمندم دستور اقدام مقتضی در این زمینه را صادر فرمایید.

پیشاپیش از دستور مساعد آن مدیریت محترم کمال تشکر را دارم.

دانلود فایل ورد نمونه نامه اداری درخواست وام

نمونه نامه اداری درخواست امریه سربازی

ریاست محترم سازمان …

موضوع : درخواست امریه سربازی

با سلام

احتراما بدینوسیله به استحضار میرسانم اینجانب …………. به شماره ملی … دارای مدرک تحصیلی … و گواهی آموزشی … از دانشگاه … و متصدی از شرکت … و سابقه … سال فعالیت رسمی با شرکت … تمایل دارم که خدمت مقدس سربازی خود را با دریافت امریه در آن سازمان محترم بگذرانم و ضمن کسب راهنمایی و مهارت از متخصصین محترم خبره و با تجربه آن شرکت نیز بهره مند شوم.

خواهشمند است با توجه به شرایط اینجانب با درخواست بنده موافقت نموده و دستورات لازم را مبذول فرمایید. اینجانب متعهد می شوم که در صورت پذیرفتن درخواست بنده در طول خدمت خود در آن سازمان مقررات کاری آن سازمان را مد نظر قرار داده و با رعایت نظم و انضباط کاری امور محوله به اینجانب را به نحو احسنت انجام دهم. امیدوارم که با درخواست اینجانب موافقت نموده.

پیشاپیش از حضرتعالی جهت دستور مساعد شما در ارتباط با درخواست اینجانب کمال تشکر را دارم.

با احترام و سپاس فراوان

نام و نام خانوادگی و امضاء

دانلود فایل ورد نامه اداری درخواست امریه سربازی

نامه خرید لوازم اداری

جناب آقای / سرکار خانم …

مدیریت محترم امور …

موضوع : درخواست خرید لوازم اداری

با سلام

احتراما به استحضار می رساند نظر به نیازمندی واحد … با توجه به فرسودگی برخی اقلام اداری، این واحد تقاضای خود را مبنی بر خرید و جایگزینی اقلام به شرح ذیل اعلام می دارد. خواهشمند دستور مقتضی خود را در ارتباط با خرید اقلام مورد نیاز صادر فرمایید.

باتشکر

نام و نام خانوادگی و امضاء

مطلب پیشنهادی : شکایت از کارفرما

دانلود فایل ورد نمونه نامه اداری درخواست خرید لوازم اداری

نامه بازگشت به کار

جناب آقای / سرکار خانم …..

مدیریت محترم امور اداری

موضوع : درخواست بازگشت به کار

با سلام

احتراما به استحضار می رساند اینجانب … به کد پرسنلی … و شماره ملی … که از تاریخ … در شرکت با سمت … در واحد … مشغول به کار بوده و در تاریخ … مجبور به استعفا و ترک کار خود شده ام. اینجانب پس از مشکلات بیشماری که پس از ترک شدن شرکت با آن مواجه شده ام درخواست بازگشت به کار را داشته و تعهد می کنم که در صورت موافقت حضرتعالی با درخواست اینجانب مبنی بر بازگشت به کار، با شروع کار تمام وظایف خود را به نحو احسن انجام دهم.

پیشاپیش از حسن نظر جنابعالی در ارتباط با درخواست اینجانب کمال تشکر را داشته و استدعا در صورت صلاحدید با بازگشت به کار اینجانب موافقت خود را اعلام دارید.

دانلود فایل ورد نمونه نامه اداری درخواست بازگشت به کار

جمع بندی

به طور کلی آگاه بودن از نحوه نوشتن نامه اداری درخواست بسیار حیاتی بوده و نشان دهنده شخصیت شما می باشد. دقت داشته باشید در هنگام نگارش نامه های اداری خود جملات را به صورت خوانا نوشته و هرگز از افعال امری و دستوری استفاده نکنید. هر چه جملات خواهشی تر باشند، قطعا نامه شما رسمی تر به نظر خواهد رسید. در صورت نیاز سوالات خود را با بهترین مشاور حقوقی در میان بگذارید.

چه نکات مهمی در عین نوشتن نامه درخواست اداری باید رعایت کرد ؟

نوشتن نام و مشخصات خود را پایین نامه سمت چپ نوشته و حتما نامه خود را امضا کنید. همچنین از استفاده از کلمات و جملات دستوری و امری بپرهیزید.

آیا نامه های اداری فقط برای سازمان ها کاربرد دارد ؟

به طور کلی نامه درخواست اداری تنها مخصوص اداره های دولتی نمی باشد و می توان آنها را در شرایط و موقعیت های مختلف دانلود کرد.

۴.۳/۵ - (۱۸۹ امتیاز)