banner

راهنمای سفر به استان‌ های جنوبی ایران

مستر بلیت

تا به حال به جنوب کشور سفر کرده‌اید؟ این منطقه جا‌های دیدنی خاص و منحصربه‌فردی دارد. جنوب ایران علاوه بر داشتن مردم خونگرم و دوستداشتنی، مقاصد گردشگری زیبا و متنوعی را در خود جای داده است. از طرفی با نزدیک بودن به آبی بیکران خلیج فارس و دریای مکران، قدم زدن در سواحل طولانی و تجربه تفریحات آبی هیجان‌انگیز را امکان‌پذیر می‌‌کند. با توجه به تقاضای بالایی که برای خرید بلیط هواپیما و رزرو اقامتگاه در این منطقه وجود دارد، برای سفر به این منطقه باید برنامه‌ریزی‌های لازم را به موقع انجام دهد.

محبوب‌ترین و زیباترین مقاصد جنوب کشور

در فصول سرد و همچنین با نزدیک شدن به ایام بهار و تعطیلات عید، تقاضا برای خرید بلیط و رزرو هتل در شهر‌های جنوبی بیش‌تر می‌شود. هرساله گردشگران زیادی برای گردش و تفریح به سمت جنوب ‌می‌روند. راحت‌ترین راه برای رسیدن به مقاصد جنوبی، سفر با هواپیماست. خرید بلیط هواپیما نسبت به قطار و اتوبوس اولویت دارد؛ زیرا مسافر با برخورداری از امکانات رفاهی کامل، خیلی سریع و راحت به مقصد می‌رسد‌. برای رفتن به جزیره‌های اطراف هم می‌تواند با کشتی سفر کند.

در ادامه با معرفی محبوب‌ترین و زیباترین مقاصد جنوب کشور به شما کمک می‌کنیم تا سفری لذت‌بخش و هیجان‌انگیزی به این منطقه داشته باشید.

۱. چابهار

یکی از شگفت‌انگیز‌ترین مناطق جنوب کشور، چابهار است که تالاب‌های رنگی و کوه‌های مینیاتوری آن معروف هستند. این بندر در جنوب شرقی ایران قرار دارد و هر ساله میزبان گردشگران زیادی از سراسر ایران و جهان است. چابهار تنها بندر اقیانوسی ایران بوده و با داشتن آب‌وهوای مطبوع و دلپذیر، مقصد مناسبی برای سفر‌های بهاره و زمستانی محسوب می‌شود. سفر به این منطقه، امکان آشنایی با مردم خونگرم و چشیدن طعم بی‌نظیر غذا‌های محلی لذیذ و خوشمزه را فراهم می‌کند. با سفر به این منطقه می‌توان در کرانه اقیانوس هند و دریای مکران، از مقاصد گردشگری این شهر دیدن کرد. زیباترین جا‌های دیدنی چابهار عبارتند از:

●      بندر گواتر

●      تالاب لیپار

●      ساحل شب تاب

●      کوه‌های مینیاتوری

●      غارهای‌ بان مسیتی

۲. جزیره قشم

برای کشف زیبایی‌های قشم حتما باید به این جزیره سر بزنید! قشم یکی از معروف‌ترین جزیره‌های مرجانی ایران به‌شمار می‌رود که با داشتن مناطق بکر و زیبا، آثار تاریخی متنوع و مراکز خرید گوناگون در تمام اوقات سال میزبان گردشگران زیادی است. علاوه بر سفر با هواپیما، شما می‌توانید با خرید بلیط قطار ارزان یا بلیط قطارهای چند ستاره به بندرعباس رفته و پس از آن با قایق به سمت قشم بروید. بدین ترتیب از سواحل زیبای بزرگترین جزیره ایران دیدن کرده و تفریحات آبی هیجان‌انگیزی را تجربه می‌کنید. از طرفی با بازارگردی در بخش‌های مختلف می‌توانید سوغاتی‌های خاص و زیبایی بخرید. برخی از زیباترین جا‌های دیدنی قشم عبارتند از:

●      جزایر ناز

●      جنگل حرا

●      دره ستارگان

●      دره تندیس‌ها

۳. جزیره هرمز

جزیره هرمز که به دلیل خاک سرخ‌رنگ و زیبایش معروف شده، لقب بهشت زمین‌شناسان را به خود اختصاص داده است. این منطقه جاذبه‌های طبیعی و بنا‌های تاریخی مختلفی دارد و برای سفر‌های خانوادگی و دوستانه مقصد بسیار خوبی محسوب می‌شود. جا‌های دیدنی هرمز عبارتند از:

●      فرش قرمز

●      ساحل سرخ

●      دشت آهو‌ها

●      دره رنگین کمان

●      کوه برفی بدون برف

●      قدمگاه حضرت خضر

۴. هنگام

در زمان سفر به شهر‌های جنوب کشور حتما از جزیره هنگام دیدن کنید. این جزیره در فاصله دو کیلومتری قشم قرار دارد و زندگی به سبک سنتی را به نمایش می‌گذارد. جزیره هنگام سواحل طولانی برای قدم زدن دارد و می‌توان مناظر زیبایی از شنا کردن دلفین‌ها در آب را در این منطقه تماشا کرد. از طرفی هنگام تاریک شدن هوا، منظره زیبایی از نور ساطع شده از پلانکتون‌ها را در معرض دید گردشگران می‌گذارد. زیباترین جاذبه‌های این جزیره عبارتند از:

●      ساحل نقره‌ای

●      تماشای آهو‌ها

●      تماشای دلفین‌ها

●      غرفه و بازار‌های سنتی

●      کشتی به گل نشسته پرتغالی‌ها

۵. بندر عباس

یکی دیگر از جذاب‌ترین مقاصد گردشگری جنوب، بندرعباس است که مثل یک مروارید در خلیج فارس می‌درخشد. با سفر به این بندر می‌توانید در سواحل طولانی قدم‌ زده و آرامش فوق‌العاده‌ای به دست‌آورید. خوشبختانه بندرعباس بهترین مکان برای رزرو هتل است و با داشتن اقامتگاه‌های مختلف، امکان تجربه یک سفر راحت و لذت‌بخش را فراهم می‌کند. برای رسیدن به این منطقه هم مسافر می‌تواند خیلی راحت و تنها با چند کلیک ساده در سایت‌های معتبر، بلیط قطار خریده و به سمت مقصد راهی شود. با توجه به اینکه برای رفتن به بندرعباس راه طولانی در پیش دارید، با اینکه قیمت بلیط اتوبوس نسبتا ارزان است اما سفر با اتوبوس و سفر با ماشین شخصی را پیشنهاد نمی‌دهیم. زیباترین جا‌های دیدنی بندرعباس عبارتند از:

●      کوه گنو

●      حمام گپ

●      پل لاتیدان

●      معبد هندو‌ها

●      برکه‌های باران

●      بازار‌های محلی، مراکز خرید

بهترین فصل برای سفر به مقاصد جنوبی

با توجه به گرمای طاقت‌فرسای هوا در فصل تابستان، بهترین زمان سفر به مقاصد جنوبی فصل‌های پاییز و زمستان و اوایل بهار به‌شمار می‌رود. در این زمان آب‌وهوای جنوب بسیار مطبوع و دلپذیر بوده و بهترین فرصت برای راهی شدن به سمت این منطقه است. اگر قصد داشته باشید در تعطیلات عید به جنوب ایران سفر کنید، به دلیل تقاضای بالایی که برای خرید بلیط و رزرو اقامتگاه وجود دارد، باید برنامه‌ریزی‌های سفر را به موقع انجام دهید تا دچار مشکل نشوید. شما می‌توانید بلیط سفر یا رزرو هتل مورد نظر خود را از چند روز قبل از سایت‌های معتبر انجام دهید.

خرید بلیط و رزرو هتل برای سفر

برای سفر به جنوب در ایام پرتقاضا، خرید اینترنتی بلیط و رزرو آنلاین اقامتگاه را از سایت‌های اینترنتی پیشنهاد می‌دهیم. شما عزیزان می‌توانید با مراجعه به سایت‌های مختلف، از نرخ‌ها و قیمت‌های جدید باخبر شوید و با رزرو به موقع هتل و خرید بلیط، از سفر جا نمانید. بدین ترتیب می‌توانید از تخفیفات و پیشنهادات ویژه و استثنایی بهره‌مند شده و در صورت امکان خرید بلیط هواپیما لحظه آخری، هزینه‌های سفر را کاهش داده و سفری اقتصادی و مقرون‌به‌صرفه‌ را تجربه کنید.

اکنون که با محبوب‌ترین و زیباترین مقاصد جنوب کشور آشنا شدید، در اولین فرصت چمدان خود را بسته و به سمت مقصد راهی شوید. جنوب کشور جا‌های دیدنی جذاب و متنوعی دارد و مقصد زیبایی برای سفر‌های چند روزه در تعطیلات است. بدون شک سفر به این منطقه با خاطرات خوش و به یادماندنی همراه است و تجربه خوبی از سفر برایتان به یادگار می‌گذارد.

/سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ی ایران وکالت در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد./